CASE: PALMA.DK
Professionel frisør i hjertet af København
Professionel frisør i hjertet af København
I en så stor og udfordrende branche som frisørbranchen, har man brug for at skille sig ud for at tiltrække de rigtige kunder. Palma der blev skabt i 2004 havde, da de kom til Dream IT, efterhånden etableret sig på markedet som en af Danmarks mest eftertragtede frisører, men manglede at få videreført deres kendte identitet til den digitale verden.
Hjemmesidens formål var at være Palmas billede udadtil, så flere kunder ville blive fristet til at få foretaget deres klipning i salonen. Designet skulle være simpelt og brugeroplevelsen skulle være i top hele vejen fra forsiden til tidsbestilling, der jo i sidste ende er formålet med hjemmesiden.
I konstant samarbejde og dialog med Palmas direktør, Palma Sørensen, udformede vi et design der opfyldte alle behov for at afspejle det image, som Palma salonen har.
Hjemmesiden er udarbejdet i WordPress, og eftersom brugeroplevelsen er i fokus, er siden selvfølgelig gjort responsiv hvilket tilpasser den flydende og effektive oplevelse til tablets og smartphones. Der er fokus på at skabe luft på siden, så de flotte billeder fra salonen kan vises frem. Kontrasten mellem den grønne og hvide farve, samt den sorte tekstfarve gør læseoplevelsen meget nem og overskuelig.
Med deres nye hjemmeside har Palma fået en digital identitet, der inviterer kunden indenfor til en behagelig og informativ oplevelse, hvilket giver dem et indtryk af hvem Palma er, før de sætter sig i stolen.